Warsaw Bridge
Warsaw Bridge portrays a romantic triangle between a novelist, a conductor, and a marine-biology professor who are anecdotally linked to the elusive story of a scuba diver found dead in a burning forest.
An enigmatic work from one of our favorite filmmakers, Pere Portabella, Warsaw Bridge is both a drama of a love triangle and a study of collective memory. Released the year of the fall of the Berlin wall, this fractured, sophisticated artefact remains a pertinent meditation on the state of Europe.