Watchtower
Haunted by a tragic incident, Nihat isolates himself by becoming a fire warden in an observation tower in the wilderness. Seher lives in a makeshift room at a rural bus station, and works as a bus hostess to escape her own traumatic past. Destined to come to a crossroads, their fates soon collide.
Pelin Esmer’s third film (yet her first work of pure fiction) movingly looks at the hidden tragedies that ordinary people face in their lives. In this meditative melodrama about an incongruous couple overcoming their trauma, Esmer patiently explores the emotions of individuals isolated from society.