We Hit the Road
Laborers of the film industry decide to march against the new censorship act in 1977, interrupting 60 years of silence in cinema for good. From actors and actresses to set workers, 400 women and men start a five-day-long walk to Ankara.
A landmark work of cinematic remembrance, Deniz Yeşil’s trenchant political documentary rekindles the spirit of collective resistance from a march against censorship. Testifying vividly to solidarity and the radical power of film, We Hit the Road pulses with the urgency of unfinished struggle.