Weekend
On a Friday night after hanging out with his mates, Russell heads out to a nightclub, alone and on the pull. Just before closing, he meets Glen. And so begins a weekend—in bars and bedrooms, getting drunk and taking drugs, telling stories and having sex—that will resonate throughout their lives.
British filmmaker Andrew Haigh is a jewel: a uniquely measured dramatist profoundly concerned with the inner lives of his characters. We adore his breakout feature, taking place over a stretched-out weekend, for its tender, sensual and poignantly realized evocation of the bliss of falling in love.