What Marielle Knows
Julia and Tobias discover that their daughter Marielle has suddenly developed telepathic abilities and can see and hear everything they do. This leads to situations ranging from the awkward to the absurd as uncomfortable truths are revealed.
Extracting potent satire from a speculative scenario involving a mind-reading teenager, this second feature from writer-director Frédéric Hambalek earned a Special Mention at Berlin. Divining trouble beneath the sleek surfaces of bourgeois living, What Marielle Knows winks with supernatural insight.