What She Said: The Art of Pauline Kael
Pauline Kael was one of the greatest names in film criticism, praised for her opinionated and feisty writing style and criticized for her ruthless reviews. Using her own words, contemporary interviews and the films she wrote about, What She Said is portrait of a tough grand dame of cinema.
Rumors are swirling that Tarantino’s next film is about Pauline Kael, one of the great film critics. This spirited documentary takes on the formidable writer with help from Hollywood royalty, including QT, Schrader, Coppola—and Sarah Jessica Parker voicing Kael’s legendary, barbed reviews.