When Pigs Have Wings
After a storm, Jafaar, a Palestinian fisherman from Gaza, catches by chance in his net a pig that has fallen off a cargo boat. Although initially determined to get rid of this unclean animal, he decides to try to sell it and thereby add a little extra income to his pitiful existence.
A Palestinian fisherman in Gaza finds his work cut out when he tries to sell the pig he finds caught in his nets in this comic debut from French author-turned-filmmaker Sylvain Estibal. With a great lead in Sasson Gabay, this political parable deftly balances laughs with acute cultural critique.