When You Read This Letter
Even if Jean-Pierre Melville’s third feature was not a personal project but one that he used to fund his own studio in Paris, his film noir style and his existential interest in moral decay come to the fore in this love triangle. Starring Juliette Gréco and Philippe Lemaire as a seedy homme fatal.