White Bird in a Blizzard
Kat Connors is seventeen and embracing her newfound desires when her glamorous yet enigmatic mother Eve suddenly disappears. At first, Kat is excited by her new freedom, distracted by the boy next door and the cop working on the case. But as disturbing facts surface, the mystery begins to haunt her.
New Queer Cinema icon Gregg Araki’s suspenseful adaptation stars Shailene Woodley as a teen whose sexual awakening overshadows the disappearance of her mother, played by a perfect Eva Green. Equal parts coming-of-age melodrama and California noir, White Bird In A Blizzard is sumptuously subversive.