White Building
Aspiring dancer Samnang and his family are part of a close-knit community in the White Building—a prominent apartment block and cultural landmark of the Cambodian capital. They find their lives suddenly shattered by the news of their home’s impending demolition, to make way for a new development.
Co-produced by Jia Zhangke, Neang Kavich’s heartfelt love letter to the beauty and melancholy of Phnom Penh moves like a languid, nocturnal scooter ride. Slated for demolition, the city’s iconic White Building embodies the fragility of urban heritage and youthful dreams against gentrifying forces.