White Material
In an African country torn by civil war, Maria blindly refuses to abandon her coffee plantation before finishing the harvest. A wounded rebellion leader takes refuge with Maria who offers help, but when the government troops regain control of the area, they take bloody reprisals against the rebels.
The collaboration between Isabelle Huppert and Claire Denis the world had been dreaming of, arrived with this powerful story about the death throes of white colonialism. Denis—who grew up in French Africa—returns to her roots with this sublime, poetic yet nightmarish exploration of racial conflict.