Wife of a Spy
It’s 1940, and the population of Japan is divided over its entry into World War II. Satoko, the wife of a fabric merchant, is devoted to her husband but is beginning to suspect he’s up to something. Soon she allows herself to be drawn into a game in which she enigmatically conceals her intentions.
Genre master Kiyoshi Kurosawa turns to Alfred Hitchcock for inspiration with this Venice Silver Lion-winner, a riveting tale of cloaked identities and marital distrust. Immaculately directed, this nail-biting thriller makes a reflexive case for filmmaking as the ultimate act of political subversion.