Wild Tango
The love story between Tanguito and Mariana is used as a pretext to show an era, the late 60s and early 70s, the birth of Argentine rock, the confrontation between old values and freedom, love, peace, friendship and solidarity of the Argentine youth of the time.
Playing fast and loose with fact and fiction, Marcelo Piñeyro’s singular biopic retells the tragic life of a 1970s Argentine musical hero with staggering intensity. A smash hit upon its release, Wild Tango mounts an emotional ode to the power of protest rock in the face of a totalitarian regime.