Wind
Taking inspiration from The Three Women, a 1951 photo by Lucien Hervé, Wind asks what might lie outside the frame. This 360 degrees exploration of a scene imagined occurs in the remote countryside, where three women witness an unsettling event.
One film, one incredible shot. Marcell Iványi won the Palme d’Or for this short that shows the emotional and conceptual power of a moving camera. It opens with a mystery, and as the camera turns, tension builds, expanding to an epic scope and culminating in a finale that takes your breath away.