Winter Brothers
In a desolate Danish limestone mining community, Emil, a lonely and eccentric young man works in the mine with his much more sociable brother, Johan. Few notice Emil until the moonshine he makes is suspected of causing a co-worker’s grave illness, which leads to a violent feud and his ostracization.
Unfolding under an entwined waltz of falling snow and 16mm grain, Winter Brothers is immersively attuned to the mechanical rituals of its chalk-mine setting. Propelled by an intense industrial soundscape, this wry drama fashions an absurdist fever dream from the stark terrain of an Icelandic winter.