Winter Light
Small-town pastor Tomas performs his duties mechanically before a dwindling congregation, including his stubbornly devoted lover, Märta. When he is asked to assuage a troubled parishioner’s fear of nuclear annihilation, Tomas is terrified to find that he can provide nothing but his own doubt.
Perhaps one of Ingmar Bergman’s most startling, and indeed, most thought-provoking of films, Winter Light is a stark chamber drama that masterfully examines one man’s search for meaning. A riveting and resolute character study, depicting a man of faith caught in an existential crisis.