Winter's Bone
Faced with an unresponsive mother and a criminal father, teenager Ree Dolly does what she can to manage the household and take care of her two younger siblings. Informed by the sheriff that their father put their home up for bond and then disappeared, Ree sets out on a dangerous quest to find him.
Winner of the Grand Jury Prize at Sundance and nominated for Best Picture at the Oscars, this enveloping drama by Debra Granik (Leave No Trace) also launched Lawrence’s career with her fiery turn as an ordinary hero. An intimate odyssey of family, women, and survival, set in the Ozark mountains.