Workers
After a whole life of work at Tijuana, Rafael and Lidia are victims of injustice against their rights and dignity: Rafael learns that due to a paperwork mistake, he will not be entitled to his retirement pension. And Lidia, she finds out that her employers will leave the entire heirloom to the dog.
The fiction debut from Chile-born director José Luis Valle, this deadpan comedy is an impressive masterclass in emotional subtlety and sense of timing. Minimalist in capturing the inner worlds of each character, Workers offers a biting, urgent commentary on the alienating ethics of modern labor.