Wùlu
Ladji works hard as a bus driver to get his sister out from prostitution. As he doesn’t get the promotion he was expecting, he contacts a drug dealer who owes him a favour. A rapid ascent through the criminal hierarchy gives him easy access to a new luxurious lifestyle. But the price to pay is high.
Daouda Coulibaly’s thrilling debut brings the now-archetypal story of Scarface to the streets of Bamako, in Mali. Its gripping tale of ambition that spirals into the crime and drug-trafficking underworld is kept vibrant not just by Coulibaly, but also the charismatic performance by Ibrahim Koma.