Three young migrants from the American continent are confronted with the death of someone close. These traumatic events lead them to travel and physically change so as to survive while starting the long process of grieving.
Cutting between three settings—Mexico, Colombia, Canada—Juan Andrés Arango’s sprawling sophomore feature presents multiple stories of migration, each ambitiously interwoven and ambiguously connected. Confidently crafted, X500 proves a thriller reminiscent of the work of Alejandro González Iñárritu.