Xenia
After the death of their mother, Dany, 16, leaves Crete to join his older brother, Odysseas, who lives in Athens. Born from an Albanian mother and a Greek father they never met, the two brothers, strangers in their own country, decide to go to Thessaloniki to look for their father.
At odds with the so-called Greek ‘Weird Wave,’ this comedy-drama is more reminiscent of Gregg Araki or Xavier Dolan, exploring the relationship between two brothers, Thessaloniki-bound and in search of their father. With vivid cinematography from the great Helene Louvart (The Wonders, Beach Rats).