Yahudi
Based on the play Yahudi Ki Ladki by Agha Hashar Kashmiri, Yahudi is a unique piece from Bimal Roy’s body of work. Dilip Gupta’s sharp camerawork, Nabendu Ghose’s tight screenplay, and Shankar-Jaikishan’s music make this tear-jerker an exceptional cinematic achievement from the 1950s.