Yellow Cat
Ex-con Kermek and his beloved Eva want to leave their crime-infested lives on the Kazakh steppes behind. He has a dream: building a movie theater in the mountains. Will Kermek’s love of Alain Delon be strong enough to keep them out of the violent clutches of the mafia?
Set against the dusty void of Kazakhstan’s infinite plains, this deadpan comedy is a film of dreamers and schemers. With its deep-focus compositions isolating the motley characters within the barren landscape, and its fond re-enactments of movie classics, Yellow Cat is a primary-colored delight.