Yellow Smile
İdris and Eda enjoy a happy marriage, both engaged in the arts. During İdris’s business trip, Eda becomes close to İdris’s friend, the artist Erdal. Despite her remorse, Erdal persists in the affair, making it challenging for Eda to break away.
Seçkin Yaşar’s piercing debut Yellow Smile pares a loving relationship to the bone, cutting away at closeness with guarded glances and measured pauses. Şahika Tekand and Mahir Günşiray give precise, carefully modulated performances, exposing the quiet fractures in long marriages.