Yuli
The director Icíar Bollaín presents the story of the Cuban dancer Carlos Acosta, a legend on the dance world and the first black dancer to perform some of the most famous ballet roles. A dancer who did not want to dance.
This vivid, hyper-kinetic biopic of the world-famous Cuban dancer Carlos Acosta—who, among other things, became the Royal Ballet’s first Black Romeo—tells an inspiring tale of family bonds and triumph over adversity. Adapted from Acosta’s celebrated memoir by Ken Loach collaborator Paul Laverty.