Zivan Makes a Punk Festival
Every summer for the last five years, Živan, a punk rocker and a poet, has organized a punk festival in his native village outside of Belgrade in Serbia.He always lost money on it, but his dreams are focused on changing the way the villagers think.
Ognjen Glavonić’s documentary adroitly chronicles its protagonist’s Quixotic pursuit of his dream, an against-the-odds realization of a big ambition. A touching tribute to one man’s beautifully boundless enthusiasm, and a marvellous film.