Zorn (2010-2017)
In 2009, Mathieu Amalric met composer John Zorn at a premiere. A TV commission led him to start filming Zorn in NYC, but they soon abandoned it, filming each meeting just to capture the moment. It became an intimate encounter between two artists, two sensibilities, and the start of a friendship.
Mathieu Amalric’s first chapter of his documentary triptych on saxophonist and composer John Zorn marks the beginning of a beautiful friendship. From concert to concert, this moveable feast vibrates to the beats of a volcanically creative mind, whose inspirations come from unexpected places.