Zud
After winter kills hoards of his parents’ livestock, 11-year old Sukhbat has to leave school, move back home and support the family. When given the responsibility by his father to tame a wild horse in a bid to win a regional race, he has to face a life ruled by unforgiving nature and tradition.
The dusty steppes of Mongolia seem to lend themselves perfectly to the bare, grainy and striking ochre images of Zud. Partially scripted but played by non-actors from the region, this fictional documentary explores the overpowering influence of nature on remote human and animal lives.