The Lover
A woman writes her reminiscences of a love affair she had as a young girl in 1929 French Indochina. As a French teenage girl she began a taboo, forbidden romance with a wealthy Chinese man twice her age, each knowing that knowledge of their affair will bring drastic consequences to each other.
Set against the backdrop of French Indochina, Jean-Jacques Annaud’s daring adaptation of Marguerite Duras’s autobiographical novel is a sensual tale of forbidden love in the colonial era. The chemistry between Tony Leung Ka Fai and Jane March conveys waves of passion that are irresistible.