Alongside Cristi Puiu’s The Death of Mr. Lazarescu, this harrowing Palme d’Or winner from Cristian Mungiu may be the defining film of the Romanian New Wave. Nail-biting and suspenseful, 4 Months, 3 Weeks and 2 Days is a stirring socio-realist thriller, led by the exceptional Anamaria Marinca.