12 Years a Slave
In the pre-Civil War U.S., Solomon Northup, a free Black man from New York, is abducted and sold into slavery. Solomon struggles to stay alive and retain his dignity, facing cruelty and unexpected instances of kindness. But his chance meeting with a Canadian abolitionist will forever alter his life.