Fronted by a divine Penélope Cruz alongside an ensemble cast of Almodóvar regulars like Carmen Maura and Lola Dueñas, Volver is a vibrant generational melodrama about Spanish womanhood and resilience. Almodóvar explores how the ghosts of our past come to haunt us and what we can do to atone.