To escape her unhappy life in a remote part of Texas, nine-year-old Jeliza-Rose dreams up an elaborate fantasy world. But the reality of having junkie parents and the influence of her eccentric neighbours begins to encroach, turning her daydreams ever darker.
Terry Gilliam (Brazil, 12 Monkeys) has always been a mad-hatter, but he went further down the rabbit hole then ever with this polarizing, intensely dark fantasy, which caused an uproar at San Sebastian but won the Critics’ Prize for “daring to to propose a radical image, without concession.”