Five young Berliners—including a taxi driver, a wine dealer, and a model—enjoy a typical Sunday outing to the countryside. Flirtations, rivalries, and other dynamics within the group begin to surface. But as the day ends, the prospect of returning to the weekday routine looms over the city-dwellers.
Shot over several Sundays in the summer of ’29, this hybrid experiment combines documentary and fictional techniques to explore the wonders of Weimar-era leisure-time. A stellar collaboration from directors on the cusp of breaking into Hollywood (Robert Siodmak, Edgar G. Ulmer & Billy Wilder!).