Dziga Vertov’s masterpiece remains a visually thrilling chronicle of modern life, and an ode to the power of film. A lucid mixture of documentary and avant-garde techniques, it’s a radical redefinition of cinema’s boundaries—essential viewing that is just as groundbreaking many years later.