As Justine arrives for her wedding reception in her sister’s mansion home, the battle against her own inner demons resurfaces. Her behavior threatens to ruin the party and family tensions mount. But when a rogue planet named Melancholia appears in the sky, Justine knows it will destroy Earth.
Kirsten Dunst won Best Actress at Cannes for this thunderous masterwork about the catatonic effects of depression. It was perhaps inevitable that Lars von Trier’s cinema of suffering would culminate in the total annihilation of humankind. Still, the end of the world has never looked more beautiful.