Bored with the tedious nature of provincial life in 19th-century France, the fierce Emma Bovary finds herself in calamitous debt and pursues scandalous sexual liaisons with absolute abandon. However, when her volatile lifestyle catches up to her, the lives of everyone around her are endangered.