80,000 Years Old
It’s summer in Normandy. Céline works on an archeological site and takes the opportunity to spend a weekend in her childhood village that she has not seen for a long time. Her archaeological research mingles with more or less probable reunions during her walks.
Floating between layers of reality and imagination, installation artist and director Christelle Lheureux’s spontaneous short makes inventive use of split screen. Through musings, memories and dreams, this account of a woman’s summer loneliness presents us not with resolutions but with possibilities.