A Bittersweet Life
Kim Sun-woo is the manager of a hotel owned by a crime boss, who assigns him to an errand while he is away. Sun-Woo is to shadow his boss’s mistress, whom he fears may be cheating on him with a younger man. Sun-Woo is mandated to kill them both, but he decides to spare their life at his own expense.
Ingeniously echoing cult classic Oldboy in visual flair, Kim Jee-woon’s neo-noir delves deep into the gangster underworld while playing with the rules of the genre to thrilling effect. A revenge tale of love, loyalty, and vengeance, where action and suspense strike their own perfect balance.