A Bread Factory, Part One: For the Sake of Gold
After 40 years of running their community arts space, The Bread Factory, Dorothea and Greta are suddenly fighting for survival when a celebrity couple–performance artists from China–come to Checkford and build an enormous complex down the street catapulting big changes in their small town.
One of the best yet most under-seen American movies of 2018, Patrick Wang’s two-part story is reminiscent of the best of Robert Altman, with its sprawling ensemble cast and wonderfully open-ended storytelling. Full of unexpected warmth, humor, and oddity, it’s a small town drama with huge stakes.