A Bread Factory, Part Two: Walk with Me a While
The Bread Factory community arts center rehearses a play. But the real theatrics are outside, as Checkford is being invaded by tourists and tech start-up workers. As the town is changing, Dorothea and Greta must decide whether to give up their work at The Bread Factory or to continue their fight.
This is the second part of Patrick Wang’s deeply human, wonderfully idiosyncratic drama of a communal art center. Like part one, it brilliantly weaves multiple arts into the social tapestry of the small town as it also charts the center’s fight to exist. This small-scale epic is full of surprises.