Professor Tessier, a famous scientist, murdered children who vandalized his lab. Tyrannical and controlling of his daughter Isabelle, who is paralyzed from the waist down, Tessier is also an introvert that evokes pity. As he descends into a moral abyss, Isabelle increasingly opens up to the world.
Best known for his subversive drama Secret Things, Jean-Claude Brisseau is one of French cinema’s best-kept secrets. This bleak tale recalls the films of Michael Haneke in style while standing out as an unsettling character study. Featuring a brooding performance by French actor Bruno Cremer!