A Cambodian Spring
It took Irish filmmaker Chris Kelly six years to complete this unwavering survey of the Cambodian conflict, achieving unexpected universality with his focus on the power of activism in the face of corruption. A raw documentary on the uprising of a nation carrying the weight of a violent history.