A Dangerous Method
In the early days of psychoanalysis, Carl Jung takes Sabina Spielrein, a woman suffering from hysteria, as his patient. Seduced by the challenge of an impossible case, he undertakes to cure her by testing some of Sigmund Freud’s theories. But things complicate when they embark on a secret affair.
Cinema’s master of the human body David Cronenberg turns to a true story in this Viennese psychological drama about the battle between rationality and carnal desire, with a never better Keira Knightley, Michael Fassbender as Carl Jung, and Viggo Mortensen stealing scenes as Dr. Freud.