A Family Tour
After directing the film The Mother of One Recluse, director Yang Shu has been forced to live in exile in Hong Kong. But when her mother has to undergo a serious operation, the two women plan to meet in Taiwan where Yang will be attending a film festival with her husband and son.
A poignant look at the inseparability of the political and personal, director Ying Liang draws on his own experiences of asylum to tell this valiant story about an exiled film director. Above all, A Family Tour is a stunningly beautiful work on the bonds of family, identity, and the urge to belong.