A Fleeting Passage to the Orient
When the camera gazes from the ship towards the horizon of the Mediterranean, the picture of a woman who travelled restlessly across the world takes shape. Elisabeth, Empress of Austria, gradually disappears out of the picture as it were: from the age of 30 she refused to be photographed any more.