A Hell of a Note
Floyd and Jimmie Lee get fired from their roofing job in Austin, Texas and head to the Soap Creek Saloon, where they drown their sorrows in beer, meet women, and get in fights.
Eagle Pennell’s first narrative short brims with the tragedy of the everyday, establishing his endearing and darkly comedic outlook on the disenfranchisement of the working class. Starring Sonny Carl Davis and Lou Perryman, A Hell of a Note is a monument of American regional cinema.