Judge Mauro Ponticelli has lived with his sister his whole life, but as her mental heath issues worsen, he’s uncertain about how to care for her. But when his sister meets an actor who brings her out of her depression, Mauro finds himself unconsciously jealous.
A stunning directorial comeback, Marco Bellocchio’s darkly comic marvel won Michel Piccoli and Anouk Aimée top acting prizes at Cannes. Paralleling familial dysfunction with societal ills, this acerbic exploration of monstrous masculinity dares to expose the moral rot of Italy’s legislative system.