A Man Escaped
Undoubtedly one of the greatest films of all time, Robert Bresson’s A Man Escaped finds his cinema at its peak form of “cinematographic writing”–where the balance between sound and image are in complete harmony to deliver a gripping tale of life, resistance, and imprisonment during wartime.