A Month of Single Frames
In 1998 lesbian experimental filmmaker Barbara Hammer took part in a one-month residency at a Cape Cod dune shack without running water or electricity, where she shot film, recorded sound and kept a journal. In 2018 she gave all of this material to Lynne Sachs and invited her to make a film with it.
Turning to an unfinished film project by the pioneering queer experimental filmmaker Barbara Hammer, Lynne Sachs animates the material into a loving dialogue with the director. A shimmering, kaleidoscopic diary film that gently reflects on aging, solitude and the sheer beauty of the world around us.